Jump back to top

Светът на Dacia

Безопасност Назад към Светът на Dacia

Безопасност

Условия за безопасност по европейски стандарти

Logan положи големи усилия по отношение на безопасността. Инженерите на Renault се постараха да намерят решения, различни от обичайно прилаганите за "традиционните" проекти, за да достигнат възможно най-близки условия до тези на автомобилите Renault от последно поколение.

Logan е автомобил, който отговаря на европейските стандарти за безопасност. Той бе подлаган на най-строги тестове от Renault, както и на тестове, реализирани от европейски независими органи и специализираната преса. Автомобилът премина всички тези тестове, с лекота и показа добри резултати на тестовете Euro Ncap - 3 звезди. Това е потвърдено и от многобройните статии, публикувани в европейската преса след лансирането на Logan.

 

Активна безопасност

Решенията, избрани за активната безопасност на Logan започват с вече съществуващото оборудване в гамата Renault:

  • Преден мост, изцяло разработен на базата на Renault Clio II.
  • Заден мост, производен на платформата B (Renault Modus).
  • Спирачна система и управление на волана (механично или с хидравлика в зависимост от версията), което отговаря на изискванията на техническите спецификации на Renault.

Автомобилите Dacia са оборудвани със система ABS Bosch 8.0 (като опция за Logan, Logan Van и Logan Pick up) от същото поколение както и системата на Renault Megane II, с електронен разпределител на спирачното усилие.

 

Пасивна безопасност

Разработен върху B платформа (Renault Modus / Nissan Micra), Dacia разполага с всички инженерни принципи на Renault по отношение на безопасността и поведението на пътя:

  • Въздушна възглавница за шофьора и за предното пътническо място в зависимост от версията, задни триточкови предпазни колани и подглавници на задните седалки.
  • Защита за краката и таза на шофьора и пътника в предната част на вратите.
  • Арматурното табло е моноблок с релефна структура, което намалява последствията върху коленете при удар и защита, разположена на гърба на задната седалка, която ограничава риска от проникване на предмети от багажника в купето.